«احمد بن الحسن» اسم واقعیش «احمد بن اسماعیل بصری» است. وی در سال 1968 میلادی در بصره عراق متولد شد، و در سال 2003 میلادی ادعا کرد که یکی از فرزندان امام مهدی (علیه السلام) است و با پنج واسطه به حضرت مهدی (علیه السلام) منتسب می‌شود. احمد الحسن بدون هیچ دلیل و مدرکی ادعا کرده که وصی امام مهدی (علیه السلام) است. تنها دلیل وی خوابی است که از وی نقل شده که در عالم خواب به دیدار امام مهدی (علیه السلام) مشرف شده است.
احمد الحسن در سال 1999 مدت بسیار کوتاهی در حوزه علمیه نجف درس خواند و پس از مدتی به علل نامعلوم تا سال 2001 میلادی در زندان ابوغریب زندانی شد، ولی به درخواست صلیب سرخ جهانی آزاد شد و به این ترتیب در سال 2003 میلادی خود را فرزند امام مهدی (علیه السلام) معرفی کرد. (پرسش‌هاو پاسخ‌ها پیرامون دعوت انحرافی احمد اسماعیل گاطع، ص9-10)
با توجه به زندانی شدن مرموز و آزادی غیر عادی وی، به‌نظر می‌رسد که وی از طریق کشورهای استبدادی مورد توجه قرار گرفته است، تا در میان مسلمین اختلاف ایجاد کند.

پی‌نوشت:

محمدی هوشیار،علی، پرسش هاو پاسخ ها پیرامون دعوت انحرافی احمد اسماعیل گاطع، انتشارات تولی، قم، 1396
 
اسلام ناب
بدعتها و جریانهای انحرافی

   سه شنبه 12 تیر 13972 نظر »

مدتی است فردی در عراق مدعی شده که سید یمانی و نایب امام زمان (عج) است و کراماتی از او نقل شده است بالاخص از لحاظ علمی و تأویل قرآن، پیشگویی آینده و خواندن اندیشه افراد و درمان بیماریهای سرطانی…
 

در این مختصر بر آن هستیم شخصیت یمانی را از نظر روایات بررسی کرده و برخی از ادعاهای مدعیان را پاسخ دهیم.

روایات متعددی از اهل بیت(علیهم السلام) درباره انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند می‌باشد، حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح می‌کند، حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخش‌ترین درخشش‌ها بطور مطلق به حساب می‌آورد و وقت آن را، هم زمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و پایتخت آن را صنعا معرفی می‌کند.

اما نام رهبر آن در روایات معروف به یمنی می‌باشد و روایتی نام وی را “حسن” و یا “حسین” و از نسل زید بن علی علیهما السلام یاد می‌کند. ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. از مهم‌ترین روایات مربوط به انقلاب یمنی روایتی است که از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود: (قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان)[1]

و در روایت دیگر از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است که فرمود: (خروج این سه تن، خراسانی، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می‌افتد….)[2]

روایات می‌گویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق می‌شود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می‌شوند. نکته دیگر در این‌باره این که ممکن است “یمنی” متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد. زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم‌ زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(علیه السلام) وجود دارد که می‌گوید: (مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام می‌کنند)[3].

بنا به این روایت، بایستی شخصی که در این روایت آمده یمنی اول باشد که زمینه ساز یمنی دوم و موعود خواهد بود.[4]

خلاصه این که: ما وقتی این روایات را ملاحظه می‌کنیم به نکات ذیل دست می‌یابیم:

خروج او در یمن است نه عراق و همراه و هم زمان با خروج خراسانی و سفیانی است. او فردی قیام نمی‌کند بلکه قیام جمعی داشته و دارای لشگر مسلحی هست که در مقابل سفیانی قرار می‌گیرد.

روایات می‌گویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق می‌شود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می‌شوند. نکته دیگر در این‌باره این که ممکن است “یمنی” متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد. زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم‌ زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(علیه السلام) وجود دارد که می‌گوید: (مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام می‌کنند
 

روایتی هم که از یمانی اول بحث کرده است، ظاهرش این است که عراقی نیست بلکه آماده کننده لشگر برای یمانی در یمن است.

وقتی تاریخ را ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از افراد بوده‌اند که ادعای مهدویت داشته و خود را امام عصر(عج) معرفی کرده‌اند یا خود را باب آن حضرت یا از سفیران آن حضرت شمرده‌اند و همین مسأله ما را به بیداری و احتیاط در این مسائل فرا می‌خواند.

ما نفهمیدیم که در این مسأله چه حاجتی به مباهله و امثال آن هست؟ بالأخره این آقا در محضر علماء و متفکرین و بزرگان دین هست. اگر علماء از وضعیت او خبر ندارند پس چرا طلب مباهله می‌کند و چرا وضعیت خود را با آنان در میان نمی‌گذارد تا تأییدش کنند و اگر علماء هم مخالفت کردند ما بدانیم چرا مخالفت کردند.

در این موقعیت ویژه و حساس که عراق آن را تجربه می‌کند و تشیع آن را از سر می‌گذراند و خطری که در کمین آنان است، چه شده است که این فرد با کفر مواجهه و درگیر نمی‌شود و چرا نقشی در مقابله با متجاوزان ایفاء نمی‌کند و اشکالات دیگر که جای پرداختن به آنها نیست و مجموعاً معلوم است که این ادعا نادرست و ناپذیرفتنی است. 

 

پی نوشت ها :

[1]- بحارالانوار جلد 52 صفحه 204.

[2]- بحارالانوار جلد52 صفحه 210.

[3]- بحارالانوار جلد 52 صفحه 210 بنقل از کتاب غیبت طوسی.

[4]- عصر ظهور از صفحه 157 تا 163.

بخش مهدویت تبیان

 


 

منبع: مرکز مجازی مهدویت

   سه شنبه 12 تیر 13971 نظر »

چرا مدام به ما می­ گویند با جنس مخالف ارتباط نداشته باشید؟!
جواب: خواهرم! توجه داشته باشید که اگر خداوند کاری را واجب کرده، برای آن بوده که آن کار نفع بسیار زیادی برای ما دارد و جهت رسیدن ما به کمالات اخلاقی لازم و ضروری است و متقابلا وقتی کاری را حرام کرده، بدین جهت بوده که انجام آن کار ضررهای بسیار بزرگی را برای ما در پی خواهد داشت.

صفحات: 1· 2

   چهارشنبه 5 اسفند 1394نظر دهید »

مسیحی ها انسان را از بدو تولد گناه کار می دانند وقتی بچه بودم بابد در کلیسا جلوی خداوند عذر خواهی می کردم ودلیل آنرا نمی دانستم. یهودی ها نیز خود را آقا و سرور جهان می دانند. ولی اسلام انسان را وقت تولد پاک می داند و بر اخوت و برادری و همدلی و اتحاد تاکید دارد.
مذهب شیعه عقل گرا وکمال گرا میباشد. و به اختیار انسان اهمیت و ارزش داده است یعنی انسان میتواند با نیروی عقل و اختیار خویش نیک و بد را تشخیص بدهد و انتخاب کند. در حالیکه سایر فرقه های کلامی معتقد به جبر هستند. مزیت دیگر مذهب شیعه عدالت محور بودن آن است. شیعه طرفدار مظلوم است و این را از فرهنگ شهادت امام حسین (علیه السلام) به خوبی میتوان دریافت. مفهوم خداوند در شیعه و فرهنگ ایران با سایر ادیان متفاوت است. خدای شیعه خیلی مهربان است. با مردم صمیمی است و همه جا حضور دارد ولی در سایر ادیان خداوند مانند پیرمردی است که در آسمان سکونت دارد؛ بد اخلاق و خشن است. مثلا در تورات آمده “من خدای کینه جو هستم اگر به من خیانت کنی و به دین دیگری گرایش پیدا کنی من هم کینه جویی می کنم.

منبع:(سایت رهیافته)

 

   یکشنبه 8 آذر 1394نظر دهید »

شبهه و پاسخ شبهه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام


نوزاد شیرخوار و چندین ماهه اصلا گردنی به آن صورت که ما تصور می کنیم ندارد. اگر دقت کنید سر نوزاد به بدنش چسبیده است، دلیلش هم آن است که هنوز استخوان و عضلات گردن چنان رشد نکرده اند که وزن سر را تحمل کنند. پس تیر حرمله به کجا خورده است؟….
گروه پاسخگویی به شبهات فتن: شبهه:

صفحات: 1· 2

   یکشنبه 17 آبان 1394نظر دهید »

1 3 4

جستجو
 << < مرداد 1397 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
کاربران آنلاین
  • فاطمه الزهرا ایلام
  • حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت
  • زكي زاده
  • راضیه پاكدامن ناييني
  • ميرزايي
  • ریحانه الرسول ساوه
  • پشتیبانی کوثر بلاگ
  • سیده مهتا میراحمدی
  • مدرسه علمیه الزهرا تبریز
  • عشق در هر گوشه ای افسانه ای خواند زمن
  • بهار
  • بهاره شیرخانی
 
آموزش طراحی سریع بروشور